43. týden
Pondělí 24. června
V ranním kroužku jsme si pověděli, co všechno nás v průběhu tohoto týdne čeká, a pak si četli domácí úkol - co se nám na škole v přírodě líbilo, co jsme se naučili, ... Poté jsme se pustili do prohlídky a hraní her, které jsme dostali za odměnu na škole v přírodě jako část Odysseova daru. Nejdříve jsme prozkoumali a vyzkoušeli "Hmyzáky" a zjistili, že vypadají jednoduše, ale úplně snadní tedy nejsou. Po nich jsme se rozhodli pro "Kostky vyprávějí příběhy", ale než je paní učitelka stihla vybalit, zabouchali nám na dveře osmáci a začali volat, že máme rychle opustit budovu, protože škola hoří. Věděli jsme od paní učitelky, že nás sice takové cvičení čeká, ale příjemné to nebylo. Přesto jsme se dokázali během chvilinky seřadit u dveří a společně a v klidu se dostat ven. Cestou jsme míjeli zmatené druháky, kteří se chodili do šatny přezouvat, nebo se zvenku vraceli do třídy pro klíčky, a to všechno proto, že dostávali od kolemjdoucích úmyslně zmatené informace, aby opravdu nacvičili, jak to má správně vypadat. My jsme nikoho jiného neposlouchali, jen paní učitelku, a tak jsme byli venku v bačkorách první a dokonale seřazení, za což jsme dostali pochvalu. Jen Kuba ve třídě neměl bačkory na nohou, ale přesto se nezalekl a statečně stál venku v ponožkách :-). Ty pak dal po návratu sušit a chodil naboso. Pan učitel, co s námi byl i s páťáky na škole v přírodě, nás taky pochválil a ještě dovysvětlil, proč je důležité jít pohromadě, poslouchat jen paní učitelku, nevracet se do školy, ale ani po opuštění budovy neodejít třeba domů.
Pak jsme chodili po jednotlivých stanovištích, kde jsme nejen plnili zadané úkoly, ale dozvídali se i nové a potřebné informace. Také jsme za ně získávali body, dosáhli jsme 19 bod z 20. Zítra nás čeká vyhodnocení. Postupně jsme si prošli zdravovědu, přežití v civilizaci, přežití v přírodě a integrovaný záchranný systém.
Po návratu do třídy jsme se nasvačili a pak dostali velký úkol. Každý sám za sebe měl napsat tři aktivity, které by chtěl, abychom společně předvedli rodičům na závěrečném vystoupení. Paní učitelka pan všechny naše nápady zapisovala na tabuli a nakonec jsme z nich vybrali ty, které budeme během zítřka a pozítří secvičovat, abychom se pak mohli rodičům ukázat v plné parádě (tedy snad).
Pokračovali jsme v hraní her - u "Kostek" jsme vyprávěli podle obrázků příběh, s "Dinosaury" soutěžili po týmech a nakonec si prohlédli encyklopedii "Řekni mi proč".
Na konci jsme si z tabule opsali informaci pro rodiče do notýsků, sbalili obsah svých šuplíčků a také si neseme domů své výtvarnické kufříky. Ty si během prázdnin dáme do pořádku, dokoupíme, co chybí, a v září zase přineseme do školy.
Úterý 25. června
Zase jsme si zazpívali naši námořnickou píseň a pustili se do práce. Před námi byly tři velké úkoly. Prvním z nich bylo vybírání a rozdávání učebnic. Už při kontrole Čítanek jsme byli někteří pokáráni, protože učebnice jsme dostali nové, do školy je nemuseli nosit, a přesto nebyl jejich stav dobrý. Teď už víme, že příští rok bychom za příliš poškozené učebnice museli platit. Pro druhou třídu jsme dostali učebnice Českého jazyka a Čítanku. Je naším úkolem je pečlivě obalit, aby zůstaly v pořádku, protože ty už budeme nosit denně do školy. Hned jsme si je podepisovali, zkoumali, kdo je měl před námi, a také samozřejmě prohlíželi, co nás příští rok čeká. Matematiky dostaneme až v září, na ty si musíme počkat.
Druhým úkolem bylo ověřování aktivit do jednoho anglického projektu o globálním rozvojovém vzdělávání. Pracovali jsme ve trojicích. Při první z nich jsme do obrysu Afriky kreslili a psali, co všechno bychom tam mohli vidět, kdybychom se tam teď ocitli (třeba díky kouzelnému sluchátku). Při druhé jsme dostali obrázek s příběhem a měli psát, co všechno podle nás vyjadřuje, jaký má význam. U obou aktivit jsme si zasloužili pochvalu, zvládli jsme je výborně.
No a třetím úkolem byl nácvik našeho vystoupení pro rodiče. Včera jsme dali dohromady program a dnes jsme pilně nacvičovali. Plánované čtení pohádky o krtkovi se nám příliš protáhlo, a proto paní učitelka každému jeho kousek nakopírovala, a pokud se nám to podaří nacvičit tak, že čtení nebude příliš dlouhé, necháme tento bod v našem programu. Zato mazurka, ta se nám dařila dokonale :-).