1. týden
4. 9. 2012
Máme za sebou první dva dny školy a děti si zaslouží velkou pochvalu, protože dnešek zvládly na jedničku. Po vítací písničce jsme si přečetli ranní dopis, začali pracovat s kalendářem na dveřích a přečetli si domácí úkol - teď už víme, jak si budeme navzájem říkat. Seznámili jsme se s učebnicí na český jazyk a zvládli jsme pracovat nejen společně, ale také ve dvojicích a v malých skupinkách! Ještě před přestávkou na svačinu jsme si (s interaktivní tabulí) poslechli a začali se učit novou písničku - o matematice. Během svačení vyvstal problém s odpadky, ale díky vzájemné pomoci už si umíme poradit, do kterého koše který odpadek patří. Při rozloučení nechyběla písnička, ani sladká odměna.
Na zítra budou mít děti opět učebnice a (kdo si ještě nepřinesl) kufříky na výtvarnou výchovu.
5. 9. 2012
Středa byla ve znamení matematiky a oslavy Eliščiných narozenin. Děti mají skvělou paměť, při Kimově hře si pamatovaly úplně všechno, i to, co viděly jen jednou včera na malou chvilku :-) na interaktivní tabuli. Na té jsme si také dneska vyzkoušeli první cvičení z učebnice matematiky, které potom děti vypracovaly do učebnice samostatně a ještě k tomu všechny zvládly celé jedno cvičení navíc! K tomu jsme začali trénovat hláskování - skládali jsme slova z vyslovených hlásek.
Po svačině jsme byli na návštěvě ve třídách na našem patře - u obou druhých a jedné třetí třídy, všem jsme zazpívali a všude nám zatleskali.
A nakonec přišla na řadu i oslava narozenin - Elišce je dnes sedm let. Zazpívali jsme jí písničku a do obrysu její postavy napsali přáníčka, aby Eliška věděla, proč ji máme rádi.
6. 9. 2012
I dnešní den byl dnem slavícím. A zase to byla Eliška, která měla dnes narozeniny. Oslavili jsme je v průběhu druhého bloku stejně jako ty včerejší. Ale zpět k ránu. Děti již dnes zkusily dojít do třídy v malých skupinkách samy a nikdo se cestou neztratil :-) Místo toho si všichni pěkně pověsili tašky na háčky u lavic a nachystali polštářky kolem koberce. Po ranní písničce, dopisu a kalendáři jsme dnes začali českým jazykem. Snažily jsme se vyluštit mimozemšťanská slova, která nám paní učitelka vymýšlela. Ačkoliv to většině děti jde výborně, zkoušejte trénovat i doma (rodič řekne P-E-S a úkolem dítěte je vyslovit slovo PES - zatím stačí takto jednoduchá tří, maximálně čtyř písenková slova jako je P-O-L-E). Podařilo se nám odhalit, že všechna slova začínají na P a že tedy písmenkem, které se dnes budeme učit, je písmeno P. Úspěšně jsme pod svými židličkami našli připevněné chlupaté zelené drátky a z nich jsme pak modelovali písmeno P. Paní učitelka s Bárou nám je přilepily na papíry a my jsme pak kolem nich kreslili obrázky, které na P začínají. Zahráli jsme si i hru "Písmenko P nás probudí" a pak už jsme se statečně pustili do velké práce v učebnici českého jazyka. Největším úkolem bylo pochopit, že prázdné písmeno označuje jméno (v našem případě Pepu) a že si ho vždy vybarvíme červenou pastelkou. Pomlčka za tímto písmenem má význam slovesa a pak už umíme číst nejrůznější věty (vymysleli jsme např. Pepa ... hraje na počítači, ... hledá levné nákupy na počítači, ... má papouška, ... učí mluvit papouška,... nosí brýle,... čte s brýlemi, apod.) Po odpočinku, při kterém jsme tleskali a dupali a pochodovali, zkrátka odreagovávali se u nové básničky, jsme se k učebnici ještě vrátili a naučili jsme se dokonce sami psát věty o Pepovi podle naučeného vzoru. Ty jsme ji pak společně přečetli. Po přestávce na svačinu jsme se naučili a zahráli si hru s ukazováním a počítáním prstů, kterou jsme si nejdříve nastudovali na ukázce na interaktivní tabuli, takže jsme sami dokázali dát dohromady pravidla, a pak jsme ji velmi zodpovědně sehráli. Do našich písanek jsme si nakreslili náš nejmilejší obrázek, aby nás vždycky poveselil, když budeme do písanky psát. Oslavili jsme Eliščiny narozeniny a pak už nás čekala slibovaná a toužebně očekávaná přestávka na hraní. Každý z nás si našel, co ho nejvíc baví (to nakonec uvidíte v pátek na fotkách z celého týdne) a tak jsme si přestávku pořádně užili. V posledním bloku jsme se naučili, jak budeme pomocí (zatím velkých společných) smajlíků hodnotit svou práci v uplynulém dni. Nakonec jsme se rozloučili s Valčou, která zítra odlétá do Turecka a kterou teď pár měsíců neuvidíme.
7. 9. 2012
Poslední den prvního školního týdne jsme už zvládli spoustu práce. Ráno jsme pracovali s pracovním listem na písmenko P (šlo nám to skvěle) a po hře Písmenko P nás probudí jsme se s Bárou pustili do hraní a stavění z kostek (pár dětí ještě nemělo plastovou krabičku, do které by si kostky uložily, dejte jim je s sebou v pondělí). Jsou opravdu z bezva materiálu a i když padaly někdy o sto šest, proběhlo vše v klidu a v pohodě. Po svačině jsme se vrátili k písmenku P a pracovali jsme v našich písankách - dělali jsme zuby pile. Naučili jsme o ní básničku a hlavně jsme si vysvětlili, jak se u psaní sedí a jak se správně drží tužka. (Dost dětí drží tužku chybně, podívejte se, prosím, na příspěvek o správném psaní a dohlédněte na děti, když budou cokoliv psát nebo i jen kreslit doma. Je to velmi důležité a bez Vaší pomoci to ve škole to u všech nepřeučím.) Slibovaná druhá část procházky po škole proběhla po psaní - navštívili jsme čtvrťáky, další třeťáky a také naši druhou polovičku - 1.B. A ještě jsme před přestávkou na hraní jsme zvládli další úkol v matematice, při kterém děti daly jasně najevo, že opravdu vidí věci jinak než my dospěláci, takže věřím tomu, že se nám bude i dál dařit. V poslední části vyučování jsme se seznámili s novým kamarádem - medvídkem (dali jsme mu po demokratickém hlasování jméno Míša), který nás bude učit anglicky. Nakonec si děti nalepily (úplně samy!) dopisy pro rodiče do notýsků (podívejte se, zda mají Vaše děti lepidlo-tyčinku v penále a případně jim je tam doplňte, stačí ta nejmenší velikost, ale je nutné, aby je tam měly), zhodnotily na smajlících dnešní den a dostaly pochvalná razítra do notýsků. Sladkou tečkou byly bonbóny od Báry, která ukončila svou týdenní praxi a rozloučila se s námi.